زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست سختی بر اوکراین تحمیل می‌کند آژیر هشدار در سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد حمله موشکی مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حملات موشکی گسترده حزب الله به شهرک اشغالی «کریات شمونه» + فیلم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید بار دیگر توپ را در زمین حماس انداخت ترامپ: رای دادگاه نیویورک علیه من از سوی عموم مردم پذیرفته نمی‌شود حادثه دریایی جدید در غرب یمن (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) عربستان در کنفرانس اوکراین شرکت نخواهد کرد تظاهرات صهیونیست‌های افراطی علیه بررسی لغو معافیت آن‌ها از سربازی در دادگاه عالی + فیلم گالانت: هرگز حکومت حماس در نوار غزه را نمی‌پذیریم چند عملیات‌ گردان‌های قسام در دویست‌وچهلمین روز جنگ غزه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) شرط مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح تلفات جدید ارتش رژیم صهیونیستی در غزه رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی: سلامت انتخابات و جلب مشارکت اولویت است اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حزب‌الله جولان اشغالی را به آتش کشید نماینده روسیه: صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام فقط شرایط را بدتر می‌کند تیراندازی در آمریکا یک کشته و ۲۶ زخمی برجای گذاشت آمادگی کامل مشهد و خراسان رضوی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری سخنگوی ستاد انتخابات: امروز ۳۷ نفر به ستاد انتخابات مراجعه کردند (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مصر خطاب به تل آویو: نباید در رفح عملیات زمینی انجام شود

  • کد خبر: ۲۱۸۳۶۳
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
مصر خطاب به تل آویو: نباید در رفح عملیات زمینی انجام شود
وزیرخارجه مصر گفته است که هیچ عملیات نظامی نباید در رفح انجام گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر پس از دیدار با همتای آمریکایی‌اش اعلام کرد که ما در مورد تحولات جاری در غزه گفتگو کردیم.

به گفته شکری، محور گفتگو‌ها اوضاع جاری در غزه، آتش‌بس، افزایش میزان کمک‌های ارسالی به غزه و آزادی اسرا بود.

وزیرخارجه مصر همچنین تاکید کرد: اسرائیل نباید هیچ عملیات نظامی در شهر رفح که جمعیت زیادی از آوارگان در آنجا حضور دارند، انجام دهد. جایی برای ادامه جنگ در غزه یا بدتر شدن اوضاع انسانی در این باریکه وجود ندارد. به دنبال رسیدن به راه حلی مبتنی بر راه حل دو کشور هستیم تا منطقه و ملت‌های منطقه به امنیت برسند.

سامح شکری در ادامه افزود: باید در اسرع وقت آتش‌بس در غزه حاصل شده و کمک‌های ارسالی به این منطقه افزایش یابد. قاطعانه مخالف کوچاندن فلسطینیان به خارج از اراضی خود هستیم و باید ساز و کار‌هایی برای تحقق این اهداف ایجاد کنیم.

شکری در ادامه با اشاره به آمریکا اظهار داشت: امیدواریم آمریکا نقشی مؤثر در پایان دادن به ۷ دهه نزاع در فلسطین داشته باشد. نظم جهانی به سبب استاندارد‌های دوگانه جهانیان در شیوه تعامل با نزاع بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی و دیگر منازعات در معرض تهدید است.

درباره وضعیت انسانی در فلسطین، وزیر خارجه مصر هشدار داد که با وضعیت بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم و اکثریت فلسطینیان در غزه و کرانه باختری نگران موضوع کوچاندن فلسطینیان یا نابودی قضیه فلسطین هستند؛ در این وضعیت جامعه بین‌الملل باید با حقوق فلسطینیان همانگونه تعامل کند که با حقوق دیگر طرف‌ها تعامل می‌کند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->